اشتباهات رایج در هنگام استفاده از دستگاه رطوبت ساز

چکیده محتوای این صفحه

برای بهبود عملکرد سایت امتیاز دهید...

اشتباهات رایج در هنگام استفاده از دستگاه رطوبت ساز چیست؟ دستگاه های رطوبت ساز مورد استفاده در صنایع مختلف و برای تولید رطوبت به کار می روند. برای استفاده از این دستگاه ها باید روش صحیح استفاده از آن و همچنین اشتباهات رایج در هنگام استفاده از دستگاه رطوبت ساز را بدانید. با ما برای کسب اطلاعات بیشتر درباره موضوعات ذکر شده همراه باشید.

مشاهده محصولات

اشتباهات رایج در هنگام استفاده از دستگاه رطوبت ساز

آیا می توان در دستگاه رطوبت ساز سرد از اسانس استفاده کرد؟

یکی از سوالات کاربران در خصوص دستگاه های رطوبت ساز، استفاده از اسانس در این دستگاه ها می باشد. می توان گفت که یکی از اشتباهات رایج در هنگام استفاده از دستگاه رطوبت ساز، استفاده از اسانس در دستگاه می باشد. دستگاه های رطوبت ساز به گونه ای طراحی شده اند که با ضربه زدن به آب توسط پیزو سرامیک تعبیه شده، آب با قدرت و سرعت به بخار تبدیل می شود.

حال اگر آب درون دستگاه دارای اضافاتی مانند اسانس باشد، ممکن است پیزوها توانایی و قدرت لازم برای ضربه زدن به آن را نداشته باشند. لذا بهترین کار این است که از اسانس در دستگاه رطوبت ساز استفاده نشود، یا در صورت لزوم از اسانس های سبک استفاده شود (در این خصوص با کارشناس مشورت نمایید).

البته برخی دستگاه های رطوبت ساز هستند که در انها فضایی جداگانه برای افزودن اسانس در نظر گرفته شده است؛ با افزودن اسانس به این بخش، دیگر با آب ترکیب نخواهد شد و فشاری به پیزوها وارد نخواهد امد، در نتیجه اسیبی به ان نیز وارد نمی شود.

به طور کلی استفاده از اسانس در دستگاه رطوبت ساز به دلیل اینکه رسوبات زیادی از خود بر دستگاه به جا می گذارند، باعث خرابی قطعات آن می شود. در نتیجهئ استفاده از اسانس در دستگاه رطوبت ساز یا رطوبت ساز پیشنهاد نمی شود.

آیا می توان در دستگاه رطوبت ساز سرد از اسانس استفاده کرد؟

عدم تمیز کردن دستگاه به صورت منظم و مناسب

شستشوی دستگاه یکی از مهم ترین موارد نگهداری از آن به حساب می اید؛ عدم توجه به این موضوع یکی از اشتباهات رایج در هنگام استفاده از دستگاه رطوبت ساز است و می تواند نتایج بدی برای دستگاه به دنبال داشته باشد. مانند:

  • تجمع رسوبات و الودگی ها در دستگاه
  • اسیب به قطعات دستگاه
  • انتشار الودگی ها در محیط

بنابراین بهتر است که دستگاه را هر چند وقت یکبار با نظر و مشورت کارشناس شستشو دهید تا با مشکلات این چنینی روبرو نشوید.

استفاده از مواد غیر ایمن در شستشوی دستگاه

از اشتباهات رایج در هنگام استفاده از دستگاه رطوبت ساز، استفاده از هرگونه مواد شیمیایی در شستشوی دستگاه مانند بنزین، اسید (اسید سولفوریک و اسید کلریدریک)، مواد قلیایی (آمونیاک و سدیم هیدروکسید)، مواد شوینده قوی مانند وایتکس و مواد حاوی الکل می تواند به دستگاه اسیب برساند.

بنابراین در شستشوی دستگاه باید از مواد شوینده ای که کارخانه سازنده به شما پیشنهاد می دهد استفاده نمایید. پیشنهاد مه اوران به شما استفاده از جوهرنمک رقیق شده می باشد. جوهرنمک را داخل مخزن بریزید و با برسی نرم آن را به تمام نقاط مخزن بزنید، پس از گذشت 3 دقیقه دستگاه را خالی نموده و با اب ابکشی نمایید.

عدم تعویض و تمیز کردن فیلتر های دستگاه به صورت منظم

در صورت وجود فیلتر در دستگاه، باید انها را به صورت منظم شسشتو دهید تا از ورود الودگی به محیط و اسیب های آتی به دستگاه جلوگیری شود. این الودگی ها می توانند به محیط اطراف، محصول و یا گیاهان شما اسیب برسانند. در صورت نیاز فیلترهای دستگاه ها را تعویض نمایید.

دستگاه های رطوبت ساز مه اوران دارای فیلتر نمی باشند، در نتیجه نیاز به تعویض آن نیز ندارند.

عدم تعویض و تمیز کردن فیلتر های دستگاه به صورت منظم

استفاده از دستگاه رطوبت ساز در محیط های بسته و بدون تهویه مناسب

یکی از موارد مهم و اشتباهات رایج در هنگام استفاده از دستگاه رطوبت ساز، در هنگام نصب دستگاه رطوبت ساز، این است که دستگاه را محلی خارج از محیط نصب نمایید؛ دلیل این امر این است که دستگاه رطوبت ساز در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت، به دلیل ساخته شدن از قطعات الکترونیکی، ممکن است دچار آسیب شود؛ لذا برای جلوگیری از اسیب به دستگاه و قطعات آن، دستگاه را در صورت امکان، خارج از محل نصب کنید. در غیر اینصورت فضای مورد نظر باید دارای تهویه مناسب برای زمان اشباع رطوبت بیش از اندازه باشد.

عدم استفاده از لوازم جانبی و لوازم اضافی مرتبط با دستگاه به صورت صحیح

لوازم جانبی دستگاه رطوبت ساز مانند دستگاه کنترل رطوبت، دستگاه تصفیه آب، تجهیزات تهویه مناسب، می توانند به بهبود عملکرد دستگاه به صورت غیر مستقیم کمک نمایند.

اما استفاده نادرست از موارد ذکر شده، می تواند سبب بروز مشکلاتی شود؛ برای مثال دستگاه کنترل رطوبت باید در محلی مانند مرکز اتاق قرار گیرد تا رطوبت نسبی محل را به درستی اندازه گیری کند. در صورت عدم استفاده صحیح و قرار دادن آن در کنار دستگاه رطوبت ساز، علاوه بر اینکه دستگاه نمی تواند میزان صحیحی از رطوبت را به شما نشان دهد، ممکن است دچار خرابی شود (دستگاه کنترل رطوبت به دلیل ساخته شدن از قطعات الکترونیکی نسبت به رطوبت حساس است).

عدم رعایت دقیق دستورالعمل های استفاده از دستگاه رطوبت ساز

یکی از مسائلی که به عنوان اشتباهات رایج در هنگام استفاده از دستگاه رطوبت ساز در نظر گرفته می شود، عدم رعایت دستورالعمل استفاده از دستگاه رطوبت ساز است. دستورالعمل استفاده از دستگاه رطوبت ساز در هنگام خرید آن در دفترچه راهنما به شما اعطا خواهد شد؛ در رعایت تمام نکاتی که در آن ذکر شده است، نهایت دقت و تلاش را بکار ببرید تا در استفاده از دستگاه رطوبت ساز با مشکل مواجه نشوید.

روش اشتباه استفاده از دستگاه رطوبت ساز

هنگام روشن کردن دستگاه رطوبت ساز باید نهایت دقت را در پر کردن مخزن آن بکار بگیرید تا آب را از دریچه مخزن به داخل دستگاه بریزید. ریختن آب در دیگر قیمت های دستگاه می تواند باعث سوختن بخش هایی مانند بورد شود، که در اینصورت باید دستگاه را جهت تعمیر به کارخانه سازنده بفرستید.

روش اشتباه استفاده از دستگاه رطوبت ساز

استفاده مداوم از دستگاه یا عدم استفاده

دستگاه رطوبت ساز مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری نیاز به استراحت دارد؛ لذا در استفاده از آن حد تعادل را رعایت نمایید و دستگاه را مدتی خاموش نگه دارید؛ خاموش نگه داشتن آن به تنظیم محیط رطوبت نیز کمک خواهد کرد.

همچنین عدم استفاده از دستگاه رطوبت ساز نیز، در صورتی که مخزن ان پر از اب باشد به دستگاه اسیب خواهد رساند. لذا دستگاه را در صورتی که به ان نیازی ندارید، خالی و سپس خاموش کنید.

در این مقاله از مه اوران به بررسی برخی از اشتباهات رایج در هنگام استفاده از دستگاه رطوبت ساز پرداختیم. گفتیم که اعمال هر کدام از روش های استفاده در دستگاه رطوبت ساز چه تاثیری می تواند در دستگاه و سلامت آن بگذارد.

برای دانستن این نکات و رعایت انها مقاله فوق را با دقت مطالعه نمایید، تا بتوانید با استفاده صحیح بر عمر دستگاه خود بیفزایید و نهایت بهره وری را داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت دستگاه رطوبت ساز با مشاوران ما از طریق شماره 02191035178 در ارتباط باشید.

بهترین دستگاه ها را از ما بخواهید

مه آوران اولین و بزرگترین تولید کننده دستگاه رطوبت ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

You cannot copy content of this page

فرم درخواست مشاوره

برای در خواست مشاوره لطفا فرم زیر را پر کنید.