معرفی انواع رطوبت سازهای مناسب برای کارخانه بافندگی و نساجی

چکیده محتوای این صفحه

برای بهبود عملکرد سایت امتیاز دهید...

در این‌ مقاله شما را با رطوبت سازهای مناسب برای کارخانه بافندگی آشنا می کنیم‌.‌ از آنجایی که در کارخانه های بافندگی و نساجی برای سلامت کارگران، عملکرد درست تجهیزات، بالا بردن کیفیت پارچه های تولید شده، افزایش راندمان کاری و سود دهی بالاتر به رطوبت زیادی نیاز دارند، از دستگاه های رطوبت ساز استفاده می شود.

اگر برای مرطوب کردن کارخانه بافندگی و نساجی نیاز به رطوبت سازهای مناسب برای کارخانه بافندگی دارید، تا پایان این مقاله با ما باشید، تا ضمن آشنایی با دستگاه های مناسب برای کارخانه نساجی، با اهمیت استفاده از رطوبت ساز و میزان رطوبت مطلوب در این محیط آشنا شوید.

مشاهده محصول

اهمیت رطوبت در کارخانه بافندگی

کارخانه های نساجی و بافندگی برای سلامت کارکنان در محیط کارخانه و بالا بردن راندمان کاری خود نیاز به رطوبت کافی در محیط کارخانه دارند. البته استفاده و اهمیت رطوبت سازهای مناسب برای کارخانه بافندگی به این دو مورد ختم نمی شود.

در این بخش از مقاله شما را با اهمیت استفاده از رطوبت سازهای مخصوص کارخانه بافندگی آشنا می کنیم. به دلایل زیر کارخانه های بافندگی نیاز به رطوبت ساز دارند؛

  • رطوبت کافی در محیط کارخانه در زمان تولید و انبار کردن منسوجات از کم شدن وزن و حجم پارچه ممانعت می کند.

اگر از حجم و وزن منسوجات کاسته شود، برای تولید پارچه نخ زیادی استفاده می شود، در نتیجه پارچه کمتری تولید می گردد.

  • استفاده از رطوبت سازهای مناسب برای کارخانه بافندگی، در بالا رفتن مقاومت و خاصیت ارتجاعی نخ تاثیر بسزایی دارد؛ از این رو محصول تولید شده بسیار مرغوب و با کیفیت خواهد بود.

اهمیت این امر در این است که، نخ در حین دوخت پاره نخواهد شد، هدر رفت آن نیز کاهش می یابد.

  • اهمیت دیگر استفاده از رطوبت سازها در کارخانه های تولید منسوجات، از بین بردن الکتریسته ساکن است. از آنجایی که در این صنعت اصطکاک زیادی میان نخ ها و الیاف به وجود می اید، الکتریسته ساکن ایجاد می گردد.

این فرآیند در تولید منسوجات مشکلات بسیاری مانند جذب گرد و غبار به پارچه یا تداخل در حرکت الیاف و خرابی تجهیزات را به وجود می آورد.

همینطور ایجاد بار مثبت و بار منفی میان الیاف ها سبب در هم پیچیدن نخ های کنار هم و جدا شدن آنها از هم دیگر می شود‌.‌ از دیگر مشکلاتی که الکتریسته ساکن در صنعت نساجی پدید می اورد، مسدود شدن تجهیزات ریسندگی و بافندگی توسط الیاف است.

اثر منفی دیگر الکتریسته ساکن ایجاد شوک الکتریکی برای نیروها کار در کارخانه است. با استفاده از رطوبت سازهای مناسب برای کارخانه بافندگی این الکتریسته ساکن و تمام مشکلات ناشی از آن نیز دیگر دیده نمی شود.

  • استفاده از رطوبت سازهای مناسب برای کارخانه بافندگی، سرعت تولید منسوجات و بازدهی تولید را بالا می برد. از آنجایی که محیط مرطوب مشکلاتی مانند پارگی نخ ها، گره خوردن الیاف در هم، عدم خرابی تجهیزات و … را به بار نمی آورد.

با توجه با این‌ مزایا، رطوبت ساز سرعت کار را بالا خواهد برد، که این موضوع سبب افزایش بازدهی کارخانه خواهد شد.

  • در نهایت به آخرین دلیل استفاده از رطوبت سازهای مناسب برای کارخانه بافندگی اشاره می کنیم و آن خنک کردن سالن کارخانه است. این دستگاه یک فضای خنک، عاری از گرد و غبار و مطلوبی را برای کارخانه پدید می آورد. کارکنان در چنین محیطی حس شادابی و رضایت بیشتری از محیط کار خواهند داشت.

اهمیت رطوبت در کارخانه بافندگی

رطوبت مطلوب در کارخانجات نساجی

رطوبت سازهای مناسب برای کارخانه بافندگی با هدف مرطوب کردن هوای کارخانه به میزان مطلوب به کار گرفته می شوند. البته مقدار رطوبت ایده آل به نوع پارچه، شیوه تولید و میزان رطوبت اقلیم کارخانه بستگی دارد.

زمانی که رطوبت موجود در کارخانه بیش از مقدار استاندارد باشد، شاهد جذب رطوبت توسط الیاف خواهیم بود، که آیتم مخربی خواهد بود و در اثر آن با تغییر شکل الیافت و تولیدات نساجی مواجه خواهیم شد.

البته اگر رطوبت نیز کم باشد، مشکلاتی را که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم را پیش خواهد آورد؛ از این رو میزان رطوبت باید در حد مناسب و کافی باشد.

اگر کارخانه برای تولید منسوجات از الیاف طبیعی استفاده می کند، میزان رطوبت سالن تولید باید بیشتر باشد، اما تولید پارچه با الیاف مصنوعی نیاز به رطوبت کمتری دارد.

کارخانه های تولید منسوجات با الیاف طبیعی به رطوبتی حدود 70 تا 80 درصد نیاز دارند. البته برای پارچه های پشمی رطوبت کمتری در حدود 65 درصد کافی است. برای تولید پارچه با الیاف مصنوعی به رطوبتی حدود 45 تا50 درصد رطوبت نیاز دارند.

البته در تولید ابریشم میزان رطوبت بر عکس است، به نحوی که ابریشم های طبیعی نیاز به رطوبت کمتری از ابریشم های مصنوعی دارند. حداقل میزان رطوبت برای فراوری ابریشم مصنوعی حدود 85 درصد می باشد.

تماس بگیرید

بهترین رطوبت ساز برای نساجی

رطوبت سازهای مناسب برای کارخانه بافندگی در دو نوع التراسونیک و مه پاش نازلی تولید می گردند. البته مه تولیدی این دستگاه ها نباید درشت باشد، تا سبب خیسی پارچه گردد. مه ایجاد شده از دستگاه رطوبت ساز التراسونیک و نازلی باید بسیار سبک، متراکم و ریز باشد و همانند بخار و یکدست در کل محیط کارخانه بافندگی پراکنده گردد.

رطوبت ساز صنعتی التراسونیک مه اوران 28 لیتر 8300 رطوبت را به صورت مه سبک و خنک به صورت یک نواخت در محیط کارخانه پراکنده می کنند، هیچ گونه رد خیسی روی پارچه ها به جا نمی گذارد. مزیت دیگر این دستگاه بهره گیری از سنسور رطوبت سنج و کارکرد اتوماتیک است. اگر میزان سطح آب کمتر از میزان تعیین شده باشد به صدا در می آید و همچنین اگر آب مخزن رو به اتمام باشد دستگاه به طور خودکار خاموش می شود.

این دستگاه قابلیت تامین رطوبت برای 1000 مترمکعب را دارد؛ لذا اگر محیط کارخانه بافندگی شما بیشتر از این مقدار است باید دستگاه های بیشتری تهیه نمایید. هر دستگاه برای 1000 مترمکعب تامین رطوبت انجام می دهد. رطوبت ساز 8300 مصرف آب 28 لیتر، دارای مخزن آب و همچنین تخلیه مخزن آب راحت می باشد. تایمر دیجیتالی دو زمانه برای تنظیم میزان زمان روشن و خاموش بودن دستگاه نیز برای راحتی و اطمینان خاطر شما مشتریان گرامی تعبیه شده است.

بهترین رطوبت ساز برای نساجی

سخن پایانی

مقاله انواع رطوبت سازهای مناسب برای کارخانه بافندگی و نساجی توسط گروه صنعتی کارخانه مه آوران از تولید کنندگان به نام و با سابقه انواع رطوبت ساز خانگی و صنعتی در ایران نوشته شده است.

شرکت مه آوران انواع دستگاه های مه پاش نازلی و التراسونیک را در مدل های مختلف و کیفیت بالا تولید می کند. تمام محصولات این برند مطابق با استاندارد های جهانی، از مواد با کیفیت و با تجهیزات و تکنولوژی های روز دنیا تولید و با قیمت تولید از طریق سایت مه آوران به سرتاسر ایران عرضه می گردند.

بهترین دستگاه ها را از ما بخواهید

مه آوران اولین و بزرگترین تولید کننده دستگاه رطوبت ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

You cannot copy content of this page

فرم درخواست مشاوره

برای در خواست مشاوره لطفا فرم زیر را پر کنید.