سنسورهای فراصوت در رطوبت ساز تکنولوژی جدید 2 مدل آن

چکیده محتوای این صفحه

برای بهبود عملکرد سایت امتیاز دهید...

سنسورهای فراصوت در رطوبت ساز موضوع بحث این مقاله است. کنترل سطح آب از فاکتورهای مهم و بسیار حائز اهمیت در رطوبت ساز است. قطعه‌ای به نام پیزوسرامیک‌ فراصوت وظیفه کنترل سطح آب و تنظیم عملکرد پمپ آب را دارد. تکنولوژی به‌کاررفته در این قطعه باعث می‌شود تا صداهایی با فرکانس بالا (فراصوت) تولید شود که برای انسان قابل شنیدن نیست پس مزاحمتی برای گوش ما نخواهد داشت.
خالی از لطف نیست که بدانید سنسور فراصوت که در دستگاه‌های رطوبت ساز شرکت مه آوران استفاده می‌شود، نمونه خارجی ندارد و توسط تیم مه آوران طراحی، اختراع و تولید شده است. این سنسورها کاربردهای صنعتی زیادی دارند و در این مقاله قصد داریم سنسورهای فراصوت شرکت مه آوران را مورد بررسی قرار دهیم.

سنسورهای فراصوت چیست؟

فراصوت یا اولتراسونیک امواج مکانیکی صوتی با فرکانسی بیشتر از بازه شنوایی ما است، این امواج اولتراسوند یا فراصوت نامیده می‌شوند. هدف ما از به کاربردن این قطعه در مه ساز، ایجاد یک روش غیرتماسی به‌منظور نظارت و اندازه‌گیری موقعیت و جابجایی است. روش کار به این شکل است که سنسور، امواج صوتی ساطع می‌کند و امواج به سنسور منعکس می‌شوند. سنسور باتوجه به این سیگنال‌های دریافتی قادر است که اندازه‌گیری‌های دقیقی در تشخیص و اندازه‌گیری فواصل انجام بدهد.
یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سنسور این است که هرجسمی را صرف از نظر اندازه، رنگ، مواد یا بازتاب آن تشخیص می‌دهد. سنسور فراصوت کاربردهای متنوعی دارد و در طیف وسیعی از صنایع قابل استفاده هستند.

انواع سنسورهای فراصوت

این سنسورها در دو نوع با دو کاربری “اندازه‌گیری متغیر” و “تشخیص” وجود دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

سنسورهای فراصوت برای اندازه‌گیری متغیر

این سنسور همانطور که از نامش پیداست فاصله یا جابجایی دقیق جسمی که به سمت سنسور التراسونیک حرکت می‌کند را بااستفاده از امواج متناوب صوتی اندازه‌گیری می‌کند.

سنسور فراصوت برای تشخیص

این نوع سنسور ناحیه خاصی را رصد و بررسی می‌کند و زمانی‌که یک جسم وارد منطقه تشخیص شود، به کاربر هشدار می‌دهد. از ویژگی‌های بارز این دستگاه قابلیت تشخیص جسم است. درواقع سنسور بدون توجه به اندازه، مواد یا بازتاب جسم آن را تشخیص می‌دهد. این درحالی است که سایر سنسورهای موجود در بازار چنین قابلیتی را ندارند.

مشاهده محصول: رطوبت ساز صنعتی التراسونیک مه اوران 3.5 لیتر 1200

چگونگی کارکرد سنسورهای فراصوت از نظر ریاضی

امواجی که با این سنسور تولید می‌شوند برای اندازه‌گیری فاصله نقطه‌به‌نقطه باانتقال و دریافت انعکاس‌های گسسته فراصوت بین مبدل‌ها قابل استفاده هستند. این تکنیک تحت عنوان Sonomicrometry شناخته می‌شود که در آن زمان عبور سیگنال فراصوت به صوت الکترونیکی (یعنی دیجیتالی) اندازه‌گیری می‌شود و ازنظر ریاضی به فاصله بین مبدل‌ها تبدیل می‌شود البته با فرض اینکه سرعت صوت محیط بین مبدل‌ها باشد.

این روش ازنظر وضوح زمانی و مکانی بسیار دقیق است چون اندازه‌گیری زمان پرواز بااستفاده از ردیابی شکل موج امکان‌پذیر است. این موضوع باعث می‌شود که وضوح اندازه‌گیری بسیار بیشتر از طول موج فرکانس صوتی تولید شده به‌وسیله مبدل‌ها باشد. درنهایت این امر باعث بالا رفتن امنیت دستگاه مه ساز شرکت مه آوران و دقیق‌تر کارکردن این دستگاه شده است.

سنسورهای فراصوت در رطوبت ساز
سنسورهای فراصوت در رطوبت ساز

چگونگی کارکرد سنسورهای فراصوت در رطوبت ساز مه آوران

در این روش مولکول‌های آب به ذرات خیلی ریز تجزیه می‌شود و البته در فرایند تجزیه شدن، هیچ خبری از تغییر در مولکول‌های آب نیست. آب به‌وسیله امواج فراصوت یا همان التراسونیک تجزیه شده و به قطعات ریزی درحد 2 الی 3 میکرون تبدیل می‌شود و نتیجه نهایی تولید ابر و مه واقعی است.
همانطور که می‌دانید تمامی دستگاه‌های مه ساز ما بااستفاده از امواج فراصوت و با قطعه‌ای به نام پیزوالکترونیک تولید می‌شوند.
پیزو این قابلیت را دارد که امواجی با طول مو‌ج‌های مشخص تولید کند. جریان برق به پیزوالترونیک می‌رسد و پیزو در فرکانس مافوق صوت شروع به نوسان کرده و موجی ایجاد می‌کند. مولکول‌های آب مجاور پیزو، درجهت مسیر پیزو حرکت کرده و بعد در سطح آب بافشار بالا از آب خارج می‌شوند و به‌شکل مولکول‌های ریز آب در فضا معلق می‌شوند.

یکی از تفاوت‌های اصلی مه ساز التراسونیک و پروانه‌ای در این است که مه ساز آب را باکمک پیزو و به‌کاربردن تکنولوژی خاص به‌ بخار تبدیل می‌کند. اما مه سازهای دیگری مثل مه پاش پروانه‌ای باکمک پروانه ذرات آب را به مه تبدیل می‌کند و این فرایند باعث ایجاد رطوبت در محیط می‌شود.

مزایای سنسورهای فراصوت در رطوبت ساز مه آوران و تفاوت آن با T.D.S

این سیستم با ارسال فرکانس مخصوص و مشخصی سطح آب را بادقت فراوان تنظیم می‌کند و با اطمینان 100 درصد دستگاه را از خطر بی‌آبی نجات می‌دهد. همانطور که می‌دانید آب یکی از فاکتورهای مهم برای حفظ سلامت دستگاه و کیفیت مه است.
متاسفانه درحال حاضر محصولات مشابه محصولات برند مه آوران در بازار موجود است که از الکترودهایی بااستفاده از جریان‌های الکتریکی در آن‌ها  استفاده شده است. این موضوع باعث می‌شود تا علاوه بر خطاهای فاحش کنترلی، دستگاه فقط در آب‌های با تی دی اس معینی قادر به کار باشد. درمقابل سنسورهای اولتراسونیک کنترل سطح آب به کار رفته در دستگاه با انواع آب مصرفی از آب مقطر گرفته تا ترکیبات مختلف با هر میزان دمای آب را پشتیبانی کرده و عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد.

سخن آخر

طراحی، ابداع و اختراع این طرح خاص و منحصربه‌فرد در سال 1397 شروع شده و در سال 1398 آماده بهر‌ه‌برداری شد. درحال حاضر در تمام دستگاه‌های رطوبت ساز تولید شده توسط مه آوران این قطعه استفاده می‌شود. تمام سعی و تلاش تیم ما در شرکت مه آوران براین مبنا بوده است که با به‌کار گرفتن بهترین قطعات و تکنولوژی بالای سنسورهای فراصوت در رطوبت ساز به شما عزیزان دستگاهی باکیفیت ارائه کنیم. دستگاهی که با هر نوع آب و در هر دمایی میزان دقیق سطح آب را کنترل کرده و درصورت تمام شدن آب آلارمی به مصرف‌کننده بدهد.  

بهترین دستگاه ها را از ما بخواهید

مه آوران اولین و بزرگترین تولید کننده دستگاه رطوبت ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

You cannot copy content of this page

فرم درخواست مشاوره

برای در خواست مشاوره لطفا فرم زیر را پر کنید.