استفاده رطوبت ساز در انبار دارو و 4 مورد استفاده از آن

چکیده محتوای این صفحه

تشکر از همراهی شما؛ مه آوران اولین و بزرگترین تولید کننده دستگاه رطوبت ساز

رطوبت ساز در انبار دارو بهترين رطوبت براي نگهداری داروها (زیر 60%) با استفاده از آخرین تکنولوژی کنترل سطح آب توسط پیزوسرامیک را تامین می‌کند. همچنین انبارها باید دارای روشنایی کافی نیز باشند. در ضمن كــلــيــــه انــبــــارهـــاي دارويـــي بـــايـــد داراي رطــوبــت‌سـنـج باشد. در انبار داروها، دما و رطوبت همه روزه در وقت معين كنترل شده، در كارت مخصوص ماهيانه ثبت و در محل انبار بايگاني می‌شود.

به این دلیل که داروهای پزشکی حساسیت بالایی به دماو رطوبت محیط نگهداری دارند در صورت نوسان رطوبت و دما ممکن است سریعا فاسد شده واز بین بروند، ازاین بابت امکان دارد شرکتهای نگهداری و فروش دارو خسارت سنگین ودر مواردی غیرقابل جبران را متحمل شوند، برای جلوگیری ازاین اتفاق امروزه سیستم هایی مانند رطوبتساز التراسونیک طراحی شده است. در ادامه با ما باشید تا بهترین رطوبت ساز در انبار دارو را به شما معرفی کنیم.

مزایای رطوبت و دما کنترل شده برای نگه داری داروها

نگهداری و انبارش دارو در انبار و محیط داروخانه یکی از حساس‌ترین مراحل توزیع دارو است. داروها باتوجه به نوع و مواد تشکیل دهنده‌ی آن‌ها باید در شرایط دمایی و رطوبتی خاصی نگهداری و توزیع شوند. اگر رطوبت محیط پایین تر ازحد استاندارد است و در مناطق جغرافیایی خشک قرار دارید، می‌توانید از دستگاه‌های رطوبت ساز در انبار دارو برای افزایش رطوبت انبار یا داروخانه کمک بگیرید. اگر داروخانه یا انبار کوچکی دارید، می‌توانید از رطوبت سازهای التراسونیک استفاده کنید، که اساس انتخاب این رطوبت سازها باید برحسب حجم انبار یا داروخانه باشد.

برای دریافت مشاوره و انتخاب رطوبت ساز متناسب با ابعاد با شرکت مه آوران تماس بگیرید.

مزایای رطوبت و دما کنترل شده برای نگه داری داروها

عوارض کمبود و افزایش رطوبت در انبار دارو

  • مهمترین اثری که کمبود رطوبت بر روی داروهای انبار شده خواهد گذاشت، خشک شدن آن‌ها است. تجمع استاتیکی یکی از تاثیرات اصلی کاهش سطح رطوبت نسبی به زیر 45درصد است. تجمع بارهای ساکن می‌تواند داروها را خشک کند که درنتیجه محصولات سریع خرد می‌شوند یابه هم می‌چسبند. این عارضه مشکلات زیادی را هنگام حمل و جابه‌جایی و مصرف به وجود خواهد آورد حتی ممکن است بر اثربخشی دارو نیز تاثیر بگذارد. بهترین روش برای افزایش رطوبت تا 60 درصد استفاده از رطوبت ساز در انبار دارو است.
  • افزایش بیش از حد رطوبت نیز مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد. رطوبت اضافی موجود در هوا توسط داروها جذب می‌شود که می‌تواند به اندازه محیط‌های کم رطوبت مخرب باشد. رطوبت بیش ازحد می‌تواند قدرت و اثر بخشی دارو راکاهش دهد. همچنین منجر به پیدایش مواد سمی در برخی محصولات شود. افزایش رطوبت نسبی محیط بیش از 60 درصد به ویروس‌ها، باکتری‌ها، کپک‌ها، قارچ‌ها و کنه‌ها فرصت رشد خواهد داد.

بهترین رطوبت ساز در انبار دارو

استفاده از رطوبت سازهای التراسونیک برای تامین رطوبت در چنین مکان‌های حساسی بسیار مناسب است، در ادامه به شاخص‌ترین مزیت‌های رطوبت ساز التراسونیک اشاره می‌کنیم:

  1. دیگر دستگاه‌های مه ساز موجب افزایش مصرف برق و آب می‌شود. همچنین دارای سروصدا و لرزش زیاد هستند در صورتیکه رطوبت ساز التراسونیک کم صداو کم مصرف است.
  2. رطوبت تولید شده در دیگر دستگاه‌ها چون با قطرات درشت آب همراه بوده باعث خیس شدن اطراف می‌گردد درحالیکه طرف دیگر سالن دارای هوایی خشک است. دستگاه رطوبت ساز صنعتی التراسونیک باروش خاصی که در تولید رطوبت دارند. بدون خیس کردن محیط و اشیا رطوبت رابه حد مطلوب می‌رساند.
  3. این دستگاه مه ساز دارای سیستم قطع خودکار در زمان کمبود آب است.
  4. قابلیت اتصال به شیر آب و وصل کنترل رطوبت دیجیتالی اکسترنال را دارا است.

اما اگر بخواهیم مواردی را طبق تعداد فروشی که در مه اوران ثبت شده است، برای شما نام ببریم و بهترین دستگاه رطوبت ساز برای انبار دارو را معرفی کنیم موارد زیر بهترین گزینه ها هستند:

رطوبت ساز صنعتی التراسونیک مه اوران 2 لیتر 600
رطوبت ساز صنعتی التراسونیک مه اوران 3.5 لیتر 1200
رطوبت ساز صنعتی التراسونیک مه اوران 10 لیتر 4800

اما دلیل اینکه این دستگاه ها از بهترین ها در این زمینه هستند چیست؟

  • عدم جایگیری بسیار در محل
  • نصب راحت
  • نگهداری راحت
  • روش استفاده و شستشوی اسان

بیشتر بخوانید: انتخاب بهترین رطوبت ساز و 12 نکته مهم قبل از خرید

سخن آخر

رطوبت ساز در انبار دارو  با رطوبت سنج اکسترنال یکی از تچهیزات پر اهمیت است. ما در این مقاله از تاثیر کمبود یا افزایش رطوبت بر دارو گفتیم تا بتوانیم به شما از مهم بودن تعادل رطوبت و دما اطلاعات کافی بدهیم. برای گرفتن مشاوره و اطلاعات بیشتر با کارشناسان مه آوران تماس حاصل بفرمایید.

بهترین دستگاه ها را از ما بخواهید

مه آوران اولین و بزرگترین تولید کننده دستگاه رطوبت ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

You cannot copy content of this page

فرم درخواست مشاوره

برای در خواست مشاوره لطفا فرم زیر را پر کنید.