رطوبت ساز در آزمایشگاه تشخیص طبی و چندین مزایای آن

چکیده محتوای این صفحه

برای بهبود عملکرد سایت امتیاز دهید...

رطوبت ساز در آزمایشگاه بدون خیس کردن محیط رطوبت سرد تولید می‌کند. پیدا کردن یک سیستم رطوبت ساز مناسب برای آزمایشگاه‌های تشخیص طبی آسان است. کافی است در ادامه ما را دنبال کنید تا بدانید باتوجه به متراژ موردنظرتان چه دستگاه رطوبت سازی را استفاده کنید.

مه آوران با بیش از 25 سال سابقه، تولید کننده رطوبت ساز اولتراسونیک در ایران که دستگاه‌های رطوبت ساز در مدل و اندازه‌های صنعتی با حجم رطوبت مختلف تولید می‌کند.

تعدادی از مزایای رطوبت ساز التراسونیک مه آوران

دستگاه‌ رطوبت ساز التراسونیک به سنسورهای فراصوت (التراسونیک) یکی از دستاوردهای جدید شرکت مه آوران مجهز است که این سنسور دارای دو عملکرد مهم است. برای بیشتر دانستن در مورد این سنسور به مقاله سنسورهای فراصوت در رطوبت ساز مراجعه کنید.

  1. دستگاه رطوبت ساز را مجهز به سیستم کنترل سطح آب کرده است.
  2. این سنسور با عمکرد مناسب از بی آب ماندن دستگاه جلوگیری می‌کند.

این رطوبت ساز در آزمایشگاه  قابلیت اتصال به دستگاه كنترل رطوبت را داراست. بااین دستگاه می‌توان رطوبت محیط آزمایشگاه را به‌صورت خودکار به‌مقدار دلخواه تنظیم کرد. مجهز به تایمر دیجیتالی دو زمانه که قابل برنامه ریزی است. این تایمر به این منظور استفاده می‌شود تا زمان روشن و یا خاموش شدن دستگاه توسط کاربر تنظیم شود.

آیا می‌دانید چرا باید در آزمایشگاه تشخیص طبی رطوبت ساز استفاده  کرد؟

نظارت و ثبت منظم شرایط محیطی از جمله دما و رطوبت در اتاق آزمایشگاه‌ها لازم است. رطوبت در بیشتر آزمایش‌های بالینی فاکتوری بسیار مهم و تأثیرگذار بر روند آزمایش و نتایج آن است. اگر رطوبت کمتر از 20 درصد شود، الکتریسته ساکن ایجاد شده است برعکس رطوبت زیاد باعث خیس شدن و چسبیدن مواد می‌شود. بنابراین سطح رطوبت نسبی هوا باید در آزمایشگاه متعادل باشد. آیا می‌دانید رطوبت نسبی چیست؟

رطوبت ساز در آزمایشگاه
رطوبت ساز در آزمایشگاه

1. جلوگیری از آلوده شدن نمونه

سطح دما و رطوبت در آزمایشگاه‌ها کنترل می‌شود تا از آلوده شدن نمونه جلوگیری شود. بعنوان مثال درپوش‌های سیلکونی در شرایط آب‌وهوای خیلی خشک باعث ایجاد آلودگی می‌شوند. الکتریسیته ساکن که در هوای خشک ایجاد شده است باعث جذب و تجمع میکروارگانیزم‌ها و آلاینده‌های بیشتری بر روی درپوش می‌شود

2. کم‌خطر کردن گونه‌های مختلف باکتری و مواد خطرناک درهوا

اگر رطوبت به شکل استاندارد در آزمایشگاه‌ها کنترل نشود کار با گونه‌های مختلف باکتری می‌تواند خطرناک باشد. دستگاه رطوبت ساز در آزمایشگاه علاوه بر تنظیم رطوبت محیط، باعث می‌شود که ذرات معلق و مواد خطرناک در هوا به راحتی منتشر نشوند.

3. مانع رشد میکروب، قارچ و باکتری

کنترل نامناسب آب و هوا می‌تواند باعث رشد میکروب‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها در محیط آزمایشگاه شود. البته ذکر این نکته نیز مهم است که برخی از تست‌ها نیاز به شرایط محیطی دارند که در آن میکروب‌ها و باکتری‌ها بهتر رشد کنند.

4. تاثیر مثبت بر تجهیزات پزشکی

رطوبت نسبی هوا بر عملکرد برخی تجهیزات آزمایشگاهی نیز اثرگذار است. دامنه رطوبت مناسب برای عملکرد بسیاری از تجهیزات آزمایشگاهی بین 30 و حداکثر 70 درصد است. اما اگر برای یک دستگاه خاص، شرایط رطوبتی ویژه‌ای تعریف شده باشد، اپراتور باید مطابق دستور سازنده دستگاه را در آن شرایط محیطی مناسب قرار دهد.

بهترین رطوبت ساز در آزمایشگاه

بهترین رطوبت ساز در آزمایشگاه تشخیص طبی رطوبت ساز التراسونیک است. این رطوبت ساز از جمله دستگاه‌های رطوبت ساز پرکاربرد در آزمایشگاه است. دیگر دستگاه‌های رطوبت ساز موجب هزینه‌های زیاد برق و آب می‌شود. همچنین دارای سر وصدا و لرزش زياد هستند، رطوبت تولید شده دراین نوع دستگاه‌ها باقطرات درشت آب همراه بوده باعث خیس شدن محیط اطراف می‌گردد، فقط اطراف خود را آبپاشی می‌کنند و رطوبت باکیفیتی تولید نمی‌کنند.

دستگاه رطوبت ساز در آزمایشگاه از نوع التراسونیک  دارای ویژگی‌های کنترل سطح آب دستگاه توسط سنسورهای اولتراسونیک، سيستم قطع خودکار دستگاه، کاملا بدون صدا و لرزش، قابليت اتصال به شير آب است. رطوبت سازهای التراسونیک دارای انواع گوناگونی هستند؛ اما بهترین گزینه ها برای ازمایشگاه مدل های رطوبت ساز التراسونیک 400رطوبت ساز التراسونیک 600رطوبت ساز التراسونیک 1200رطوبت ساز التراسونیک 4800رطوبت ساز التراسونیک 5400 می باشند. این دستگاه ها دارای ابعاد کوچک و متوسط هستند، به همین دلیل برای استفاده در ازمایشگاه مناسب هستند؛ زیرا در سالن هایی که در  ازمایشگاه ها به رطوبت نیاز داریم، عموما متراژ وسیعی ندارند. ویژگی های هر یک از دستگاه ها را می توانید در صفحات مربوطه مشاهده نمایید.

بهترین رطوبت ساز در آزمایشگاه

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم به شما کمک کنیم بهترین رطوبت ساز در آزمایشگاه تهیه بفرمایید. همینطور که در بالا اشاره شد رطوبت و دما دو عامل مهم در آزمایشگاه هستند که حتما باید کنترل گردد برای مشاوره و تهیه بهترین رطوبت ساز با شرکت مه آوران تماس حاصل بفرمایید.

بهترین دستگاه ها را از ما بخواهید

مه آوران اولین و بزرگترین تولید کننده دستگاه رطوبت ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

You cannot copy content of this page

فرم درخواست مشاوره

برای در خواست مشاوره لطفا فرم زیر را پر کنید.