دستگاه رطوبت ساز در سالن مرغداری برای پروش مرغ

چکیده محتوای این صفحه

برای بهبود عملکرد سایت امتیاز دهید...

دستگاه رطوبت ساز در سالن مرغداری برای پرورش مرغ ضروری است. کاربرد مه ساز برای ایجاد رطوبت خنک در فصل تابستان و رطوبت گرم در فصل زمستان است، هم چنین فن مرغداری علاوه بر تهویه محیط سالن به خنک نمودن سالن در فصل تابستان نیز کمک خواهد کرد. رطوبت سازهای ساخت شرکت مه آوران به عنوان یک برند برتر وشناخته شده، درتمام صنایع کوچک و بزرگ ایران و جهان استفاده می‌شود.

چگونگی تولید دستگاه رطوبت ساز در سالن مرغداری در مرور زمان

باتوجه به رشد چشمگیر صنعت پرورش طیور، پرورش‌دهندگان همیشه به فکر راهکارهایی برای افزایش تولید و نهایت بهره‌گیری در این زمینه بودند. این صنعت دست‌خوش تغییر و تحولات بزرگی شده است. یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در افزایش راندمان در سالن‌های پرورش طیور و مرغداری‌ها، ایجاد هوایی تمیز و مرطوب و درعین حال خنک و مطبوع است.

در روش‌های قدیمی، پرورش دهندگان برای تأمین رطوبت محیط از آبپاش استفاده می‌کردند. در برخی موارد، باایجاد کانال پلاستیکی هوای گرم برروی سطح سالن و یا بالای سر پرنده، اقدام به تولید رطوبت می‌کردند. متاسفانه این روش‌ها استاندارد نبودند و بر بازدهی تولید تأثیر آنچنانی نداشت. بدین ترتیب دستگاه رطوبت ساز برای مرغداری، طراحی و تولید شدند تا بتوانند میزان رطوبت این سالن‌ها رابه خوبی تأمین کنند.

شما می‌توانید باتماس از مشاوره کارشناسان شرکت مه آوران بهره‌مند شوید و بهترین دستگاه رطوبت ساز برای سالن مرغداری‌تان انتخاب کنید.

مقدار رطوبت نسبی و مزایای آن

رطوبت نسبی سالن باید۷۰ـ۵۰درصد باشد، رطوبت سالن باعث حفظ کیفیت بستر می‌شود و از خشک شدن زیاد بستر و ایجاد گردوغبار جلوگیری می‌کند. ایجاد رطوبت نسبی بالاتر برای جوجه یک‌روزه استرس جابجایی جوجه از جوجه‌کشی تا مزرعه را کاهش داده و رطوبت کمتر، شانس دهیدراته شدن جوجه را افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که شهرهای شمالی کشور بهترین نقطه برای پرورش مرغ هستند.

جوجه‌های یک روزه تاسن دو هفتگی به‌ویژه در روزهای اولیه به رطوبت بالای 60 درصد (بین 60 الی 70 درصد) نیاز دارند، خشکی هوا باعث دهیدراته شدن، اختلال در جذب کیسه زرد و افزایش تلفات خواهد شد. پس برای ایجاد رطوبت نسبی مناسب استفاده از دستگاه مه ساز در سالن مرغداری ضروری است.

مهمترین مزایای استفاده از دستگاه رطوبت ساز در سالن مرغداری کدامند؟

مهمترین مزایای استفاده از دستگاه رطوبت ساز درسالن مرغداری کدامند؟

با استفاده از این دستگاه می‌توان از دهیدراته شدن بدن جوجه‌ها، مشکلات تنفسی و تلفات ناشی ازآن جلوگیری کرد. همچنین دستگاه مه ساز صنعتی باعث خنک شدن هوای سالن و کاهش استرس طیور میشود و در رفع گرد و خاک و بوی نامطبوع سالن تأثیرگذار است. استفاده از این دستگاه در سالن مرغداری می‌تواند:

  • هوای تابستان و زمستان را برای پرنده مطبوع کند
  • گرد و غبار موجود درسالن راکاهش دهد
  • ایجاد هوای مناسب رابرای تنفس جوجه و مرغ ایجاد کند
  • بدن پرنده رادر برابر امراض مقاوم کند
  • بوی نامطبوع رادر سالن های مرغداری برطرف کند

یکی دیگر از کاربردهای رطوبت ساز برای مرغداری این است که پرورش‌دهنده می‌تواند برای از بین بردن انواع باکتری و قارچ‌ها از سالن، مواد ضدعفونی در داخل مخزن این دستگاه‌ها بریزد. با این کار تمامی ویروس و میکروب‌ها از بین می‌روند. عدم استفاده از دستگاه رطوبت ساز در سالن مرغداری، راندمان تولید را پایین می‌آورد و سبب کاهش تخم گذاری مرغ، افزایش درجه حرارت بدن پرنده در فصل گرم، ایجاد هوای خشک در فصل سر، کاهش آب بدن پرنده‌ها، کاهش وزن مرغ می‌شود.

مه ساز التراسونیک بهترین دستگاه رطوبت ساز در سالن مرغداری

بهترین دستگاه رطوبت ساز در سالن مرغداری

برای اینکه دستگاه مناسبی را برای سالن مرغداری خود انتخاب کنید نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید. متراژ سالن شما یکی از عواملی است که در انتخاب دستگاه مهم است. پس بهتر است قبل از اقدام به خرید با همکاران ما در بخش مشاوره و فروش ارتباط بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. رطوبت ساز التراسونیک یکی از بهترین دستگاه‌های تولید رطوبت است که برخلاف نمونه‌های مشابه، باعث پاشش آب بر روی بستر و خیس شدن بستر مرغداری نمی‌شوند. در ادامه به معرفی نمونه های پرفروش آن طبق امار مه اوران اشاره خواهیم کرد:

دستگاه رطوبت ساز 8300

دستگاه رطوبت ساز 8300 اولین مورد پیشنهادی مه اوران به شما طبق امار به دست امده از مشتریان است. در زمینه بهترین دستگاه برای مرغداری، این دستگاه به طور کلی بیشترین فروش را در بین دیگر دستگاه ها دارد. لذا شما می توانید از انتخاب خود اطمینان حاصل نمایید. این دستگاه به دلیل  تولید حجم زیادی رطوبت محبوبیت بیشتری در بین کسانی که متراژ محیطشان وسیع است دارند؛ این دستگاه با مصرف آب 28 لیتر در ساعت و  سه خروجی رطوبت، توانایی پوشش محیطی به متراژ 1000 مترمکعب را دارد. دارای مخزن آب و امکان تخلیه مخزن آب راحت می باشد.امکان استفاده با آب مقطر، تصفیه شده و اب چاه را دارد ولی بهتر این است که از آب تصفیه شده برای حفظ سلامت طولانی مدت دستگاه استفاده نمایید. دارای تایمر دیجیتالی دو زمانه و قابل برنامه ریزی می باشد.همچنین دارای سنسور التراسونیک برای کنترل سطح آب و سیستم قطع خودکار دستگاه نیز می باشد.

دستگاه رطوبت ساز 8300

دستگاه رطوبت ساز 1200

در دستگاه های جوجه کشی به دلیل اینکه رطوبت در یک نقطه متمرکز است احتیاجی به تهیه دستگاه خیلی بزرگ نداریم. به همین دلیل دستگاه رطوبت ساز 1200 بهترین دستگاه برای این منظور می باشد. سعی کنید رطوبت ساز را در محلی نزدیک دستگاه جوجه کشی نصب نمایید تا مقدار رطوبت بیشتری در نزدیکی تخم ها انتشار یابد.

این دستگاه قابلیت پوشش محیطی به متراژ 100 مترمکعب را دارد؛ مصرف 3.5 لیتر آب در ساعت و دارای تایمر برای زمان روشن و خاموش ماندن دستگاه و همچنین ولوم برای تنظیم حجم رطوبت خروجی می باشد.

دستگاه رطوبت ساز 1200

قیمت دستگاه رطوبت ساز مرغداری

همانطور که بالاتر اشاره کردیم متراژ سالن مدنظر شما روی انتخاب دستگاه مناسب تاثیر دارد. این فاکتور روی قیمت دستگاه هم تاثیر دارد. مسلما برای متراژ بالایی مانند 500 متر دستگاه بزرگ و قوی‌تری نیاز دارید. هرچه دستگاه بزرگتر باشد باتوجه به پیچیده‌تر شدن پروسه تولید و قطعات موردنیاز، هزینه تولید بیشتری خواهد داشت. به‌همین دلیل قیمت آن هم بیشتر خواهد بود. به‌طور کلی عواملی مانند ابعاد دستگاه، تعداد خروجی لوله پلیکا، وزن، جنس بدنه روی قیمت دستگاه رطوبت ساز در سالن مرغداری تاثیر می‌گذارد.

سخن آخر

درآخربه این نکته توجه کنید برای تهیه دستگاه رطوبت ساز در سالن مرغداری باکیفیت بالا و استاندارد از فروشگاه معتبر خریداری کنید. مه آوران بابیش از 25 سال سابقه، تنها تولید کننده مه ساز اولتراسونیک در ایران است که این دستگاه‌ها را در مدل و اندازه‌های صنعتی با حجم رطوبت مختلف تولید می‌کند.

بهترین دستگاه ها را از ما بخواهید

مه آوران اولین و بزرگترین تولید کننده دستگاه رطوبت ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

You cannot copy content of this page

فرم درخواست مشاوره

برای در خواست مشاوره لطفا فرم زیر را پر کنید.