رطوبت ساز در سالن چای و انتخاب بهترین رطوبت ساز

چکیده محتوای این صفحه

برای بهبود عملکرد سایت امتیاز دهید...

رطوبت ساز در سالن چای  کاربردهای بسیار مفیدی دارد. دراین مقاله به این کاربردها اشاره می‌کنیم و بهترین رطوبت ساز قابل استفاده در سالن چای را معرفی می‌کنیم. با شرکت مه آوران تولید کننده رطوبت ساز در مدل و اندازه‌های صنعتی و خانگی با‌‌ حجم رطوبت مختلف همراه باشید.

 چای و تاثیر رطوبت بر آن

بهتر است در ابتدای مقاله این سوال را از شما بپرسم که چرا چای فقط در مناطق شمالی کشور رشد می‌کند؟ پاسخ سوال این است که چای گیاهی است مخصوص مناطق گرمسیری و تقریبا در هر جا که هوای مرطوب و گرم داشته باشد، می‌روید. چای می‌تواند در مناطق معتدل و مرطوب رشد کند، امادر مناطق جغرافیایی سرد و خشک امکان پرورش این گیاه به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

رطوبت بر کیفیت برگ‌های چای موثر است و درنتیجه باعث تولید چای با طعم و‌ عطر بهتر می‌شود. همچنین در مراحل تخمیر چای نیاز به دستگاه‌های رطوبت ساز جهت جلوگیری از خشک شدن بیش از اندازه برگ چای و در نتیجه افت کیفیت آن است. اما رطوبت زیاد فقط مختص مرحله رشد چای نیست، بلکه در فرآیند خشک کردن و بسته‌بندی چای نیز باید رطوبت کافی وجود داشته باشد. استفاده از رطوبت ساز در سالن چای الزامی است زیرا منجر به بازدهی تولید بالاتر و با کیفیت می‌شود.

رطوبت ساز در سالن چای

نقش رطوبت ساز در سالن چای

درادامه به مراحلی از روند چای سازی می‌پردازیم که در آن رطوبت لازم است:

زمانی‌که برگ‌های چای از بوته چیده می‌شود و برای تولید و فرآوری به کارخانه ارسال می‌شود. مراحل مختلفی وجود دارد که برگ‌های چای سبز را به تکه‌های کوچک سیاه تبدیل می‌کند و آن‌ها برای خوردن آماده هستند.

مرحله اول: در کارخانه‌های تولید چای، ابتدا برگ‌ها توسط دستگاه‌ها پلاسیده شده سپس برگ‌های بزرگ چای را خرد می‌کنند.

 مرحله دوم :دراین مرحله برگ‌ها وارد مرحله تخمیر خواهند شد. رطوبت مناسب محیط در مرحله تخمیر بین 90تا95٪ است. رطوبت زیاد رنگ سبز چای را سیاه  می‌کند که باعث می‌شود طعم و بوی آن بهتر و دلپذیرتر شود. رطوبت ساز در سالن چای رطوبت مورد نظر را در مرحله تخمیر تامین می‌نماید. درادامه بهترین رطوبت ساز مناسب برای این سالن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

به این نکته توجه کنید که هرچه رطوبت بیشتر شود، تخمیر بهتر و سریعتر انجام می‌شود، زیرا رطوبت بالا فعل و انفعالات شیمیایی را آسان و بهتر می‌کند.

مرحله سوم: در پایان مرحله تخمیر، چای وارد خشک کن‌ها می‌شود تا رطوبت آن‌را جذب کرده، محصول نهایی یعنی چای برای بسته‌بندی آماده شود.

بهترین رطوبت ساز در سالن چای

بهترین رطوبت ساز در سالن کشت چای

رطوبت ساز التراسونیک همانطور که‌از نامش پیداست با استفاده از امواج فراصوت اقدام به شکستن مولکول‌های آب‌ و تولید بخار می‌کنند که این کار با استفاده از قطعه‌های الکترونیکی بنام پیزو صورت می‌گیرد. دستگاه‌های رطوبت ساز ساخت شرکت مه آوران درحال حاضر از آخرین تکنولوژی پیزوسرامیک‌ها باقطر 25 میلی متر و ساخت شرکت بزرگ ژاپنی T.D.K  استفاده می‌کند. این نوع پیزوسرامیک‌ها که مخصوص اتمایز کردن آب طراحی و ساخته شده‌اند قدرت بیشتری در تولید رطوبت دارند. باتوجه به جنس و ماهیت رطوبتشات مصرف برق وآب راکاهش می‌دهد.

این پیزوها راندمان بالایی را ایجاد می‌کنند به‌طوریکه تمام آب مصرفی بدون خیس کردن محیط به رطوبت تبدیل می‌شود. همچنین بسیار کم صدا و سبک بوده، حملشان به راحتی انجام می‌شود. تمام قطعات اصلی از مواد پلاستیکی محکم و استاندارد ساخته شده‌اند که‌در مقابل فشار و زنگ زدگی مقاوم می‌باشند.

رطوبت ساز در تولید چای از مزایای خوبی برخوردار است؛ مزایایی مانند افزایش انعطاف پذیری و بهبود فرایند خمیرکاری چای و همچنین بهبود فرایند خشک کنی چای. با استفاده از رطوبت ساز می توان از تولید چای خوش طعم و خوش عطر اطمینان حاصل کرد که سبب افزایش سوددهی نیز می شود. این دستگاه به صورت اتوماتیک تنظیم می شود و بدون نیاز به دخالت خارجی رطوبت تولید می کند. اما چه دستگاهی می تواند مناسب ترین مورد برای تولید چای باشد؟ در ادامه سه مدل از پرفروش ترین دستگاه های مه اوران را به شما معرفی خواهیم کرد.

دستگاه رطوبت ساز التراسونیک مه اوران مدل 600

دستگاه رطوبت ساز التراسونیک 600 مناسب برای ابعاد کوچک می باشد و توانایی پوشش دهی متراژی حدود 50 الی 60 مترمکعب را دارد. این دستگاه می تواند در محیط کاملا بسته رطوبت را در یک ساعت به 95 درصد برساند. ویژگی های دستگاه:

  • یک دریچه 11 سانتی متری خروجی رطوبت
  • اتصال به آب شهری
  • تایمر آنالوگ
  • مخزن آب دو لیتری
  • ولوم برای تنظیم رطوبت
  • سیستم قطع خودکار و سیستم کنترل سطح آب
  • امکان اتصال دستگاه رطوبت سنج

دستگاه رطوبت ساز التراسونیک مه اوران مدل 600

دستگاه رطوبت ساز التراسونیک مه اوران مدل 1200

دستگاه رطوبت ساز التراسونیک 1200 می تواند رطوبت را در محیطی به اندازه 100 مترمکعب به 95 درصد برساند؛ به شرطی که محیط کاملا بسته باشد و هدر رفت رطوبت نداشته باشیم. البته لازم به ذکر است که این میزان رطوبت بسیار زیاد بوده و اغلب به این میزان از رطوبت نیازی نیست. شما می توانید با دستگاه رطوبت سنج رطوبت محیط را اندازه گیری نمایید تا بتوانید رطوبت محیط را کنترل نمایید. از ویژگی های دیگر دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک دریچه 11 سانتی متری خروجی رطوبت
  • اتصال به آب شهری
  • تایمر آنالوگ
  • مخزن آب 3.5 لیتری
  • ولوم برای تنظیم رطوبت
  • سیستم قطع خودکار و سیستم کنترل سطح آب
  • امکان اتصال دستگاه رطوبت سنج

دستگاه رطوبت ساز التراسونیک مه اوران مدل 1200

 

دستگاه رطوبت ساز التراسونیک مه اوران مدل 8300

اگر سالن چایی با ابعاد بزرگ دارید این دستگاه بهترین گزینه می باشد. دستگاه رطوبت ساز التراسونیک 8300 بزرگ ترین و قدرتمندترین دستگاه رطوبت ساز در دنیا می باشد که دارای سه خروجی رطوبت و قابلیت پوشش دهی 95 درصدی برای 1000 مترمکعب در فضای کاملا بسته را دارد. در صورتی که ابعاد سالن شما بیشتر از 1000 مترمکعب باشد، نیاز است که دستگاه را در تعداد تهیه نمایید تا پاسخگوی نیاز شما باشد. ویژگی های دستگاه:

  • سه دریچه خروجی رطوبت
  • اتصال به اب شهری
  • مخزن اب 28 لیتری
  • امکان تخلیه مخزن اب با درپوش
  • تایمر دیجیتالی
  • سیستم قطع خودکار و سیستم کنترل سطح آب
  • امکان اتصال دستگاه رطوبت سنج

دستگاه رطوبت ساز التراسونیک مه اوران مدل 8300

سخن آخر

ما در این مقاله بامطرح کردن سوالی به شما نشان دادیم که رطوبت برای تولید چای بابو و طعم دلپذیر چقدر مهم است. رطوبت ساز در سال چای باید بتواند که رطوبت 90 تا 95 درصد را تامین کنید که رطوبت سازهای ساخت شرکت مه آوران برای مثال 8300 مجهز به جدیدترین سنسورهای کنترلی التراسونیک شده است و دارای تایمر قابل تنظیم جهت زمان روشن و خاموش ماندن دستگاه می‌باشد. باما تماس بگیرید تا بهترین دستگاه را متناسب با ابعاد مکان مورد نظرتان انتخاب کنید.

بهترین دستگاه ها را از ما بخواهید

مه آوران اولین و بزرگترین تولید کننده دستگاه رطوبت ساز

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

You cannot copy content of this page

فرم درخواست مشاوره

برای در خواست مشاوره لطفا فرم زیر را پر کنید.