رطوبت سازی در دامداری ها و مرغداری ها

چکیده محتوای این صفحه

تشکر از همراهی شما؛ مه آوران اولین و بزرگترین تولید کننده دستگاه رطوبت ساز

رطوبت سازی در دامداری ها و مرغداری ها از جمله گام های بسیار مهم در راستای حفظ و تامین سلامت دام ها می باشد. در صنایع مختلف تامین رطوبت بسیار مهم است. زیرا، رطوبت بر روی روند رشد دام ها و جوجه ها تاثیر بسیار ویژه و خاصی می گذارد.

در هنگام گرما و به خصوص در فصل های گرم سال پدیده ای به نام استرس گرمایی در دام ها به وجود می آید. این پدیده سبب کاهش رشد دام ها و حتی تلف شدن دام و جوجه های مرغ می گردد. به همین دلیل و سایر دلایل که، در ادامه به آن ها می پردازیم، وجود یک رطوبت ساز مهم است.

راه های تامین رطوبت و جلوگیری از استرس گرمایی دام ها

یک روش کاملا ایمن و اصولی جهت رطوبت سازی در دامداری ها و مرغداری ها استفاده از دستگاه های رطوبت ساز صنعتی است. روش های مناسب دیگری نیز برای این منظور، یعنی کاهش استرس گرمایی فرآورده های دامی وجود دارد.

برای مثال، از طریق بالانس و متعادل سازی جیره غذایی دام ها می توان به این مهم دست یافت. ایجاد بالانس در جیره های غذایی دام ها و جوجه های مرغ باعث کاهش استرس گرمایی در این دام ها می گردد. زیرا، به کمک این روش دام احساس خنکی کرده و تلف نمی شود.

استرس گرمایی یک پدیده در بین دام ها می باشد که، سبب ایجاد مشکلات فراوانی برای سلامت دام ها می شود. عدم نشخوار مناسب، عدم است استراحت کافی، کاهش قدرت باروری و همچنین، استرس همگی از جمله نتایج استرس گرمایی هستند که، به کاهش ٣٠ الی ۴٠ درصدی در تولید شیر دام ها منجر می شود.

روش تامین رطوبت در صنایع مختلف و به ویژه دامداری ها و مرغداری ها استفاده از دستگاه رطوبت ساز صنعتی در فضای دامداری ها می باشد. رطوبت سازی در دامداری ها و مرغداری ها از درجه اهمیت بالایی برخوردار می باشد. دلیل این امر را، نیز در تامین و حفظ سلامت دام ها می توان یافت.

راه های تامین رطوبت و جلوگیری از استرس گرمایی دام ها

درصد رطوبت مناسب برای سالن های مرغداری

رطوبت سازی در دامداری ها و مرغداری ها باید به شیوه و روش اصولی شکل بگیرد. میزان رطوبت مورد نیاز دام ها و مرغداری ها یک امر تخصصی است و باید در یک بازه متعادل و متناسب با شرایط دام ها تنظیم شود. میزان این رطوبت برای مرغداری ها و دام داری ها در حدود ۶٠ الی ٧٠ درصد تخمین می شود.

به یاد داشته باشید که، جوجه های مرغ در دو دهفته ابتدایی عمر خود به رطوبتی بیش از ۶٠ درصد نیاز دارند. به منظور کاهش و پیشگیری از کم آبی و ختلال کیسه صفرای جوجه ها باید میزان رطوبت در محیط زندگی آن ها به دقت کنترل و مدیریت شود.

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری رطوبت سازی در دامداری ها و مرغداری ها به راحتی و با استفاده از دستگاه های رطوبت ساز صنعتی امکان پذیر است. این امر به افزایش سلامت دام و نهاده و در نتیجه افزایش بازدهی و فرآورده های دامی منجر می شود.

مزایای استفاده از دستگاه های رطوبت ساز در صنعت دامپروری و مرغداری

رطوبت سازی در دامداری ها و مرغداری ها به وسیله دستگاه های رطوبت ساز صنعتی با مزایای فراوانی همراه است. از جمله اصلی‌ ترین و بدیهی‌ ترین مزیت استفاده از دستگاه‌ های رطوبت ساز در صنایعی مانند دامداری و مرغداری جلوگیری از دهیدراته شدن بدن جوجه‌ ها می‌ باشد.

پرندگان و جوجه‌ هاب مرغ در سالن‌ های مرغداری به ویژه در ایام ابتدایی عمر خود از حساسیت بسیار زیادی برخوردار هستند. به همین دلیل باید در تامین آب، رطوبت و شرایط مناسب زندگی آن ها به حد کافی کوشش نمود. به این وسیله می توان از سلامت آن ها مطمئن شد.

استرس پرندگان وسایر دام‌ ها در اثر کاهش میزان رطوبت به طور کامل مشهود می باشد. علاوه بر این برخی پدیده‌ ها مانند استرس دامی در اثر کاهش میزان رطوبت رخ می‌دهند و باعث تهدید سلامت این دام ها و پرندگان در سالن های مرغداری می گردد.

وقوع حالت هایی مانند استرس و خشکی بدن در بین پرندگان و دام و طیور از جمله پی آمد های کاهش رطوبت در سالن های پرورش این نهاده های دامی می باشد. رطوبت سازی در دامداری ها و مرغداری ها از وقوع تمامی این حالت ها پیشگیری به عمل می آورد.

با توجه به تمامی این شرایط و به منظور پیشگیری از ایجاد تلفات در بین نهاده‌ های دامی و سایر فرآورده‌ های مرغداری می‌ توان از دستگاه‌ های رطوبت ساز صنعتی استفاده نمود. با استفاده از این دستگاه‌ ها می‌ توان به تامین و کنترل میزان رطوبت مورد نیاز در این گونه صنایع کمک شایانی کرد.

همچنین لازم به ذکر است که، با استفاده از دستگاه‌ های رطوبت ساز صنعتی می‌ توان برای ضدعفونی نمودن این فضاها کمک گرفت. زیرا، از دستگاه های رطوبت ساز صنعتی، علاوه بر تامین رطوبت، می توان برای ضد عفونی نمودن محیط نیز بهره گرفت.

رطوبت سازی در دامداری ها و مرغداری ها به وسیله دستگاه های رطوبت ساز صنعتی مزیت دیگری نیز دارا می باشد. مرغ ها و دام ها بسیار حساس هستند و نیازمند شرایط و ضوابط نگهداری خاصی هستند تا، به بیماری های مانند قارچ مبتلا نشوند که، این امر از طریق دستگاه های رطوبت ساز امکان پذیر است.

مزایای استفاده از دستگاه های رطوبت ساز در صنعت دامپروری و مرغداری

دستگاه رطوبت ساز مناسب برای سالن های دامپروری و مرغداری

به منظور تامین رطوبت و رطوبت سازی در دامداری ها و مرغداری ها می توان از دستگاه های رطوبت ساز صنعتی اولتراسونیک استفاده نمود. ویژگی این دستگاه ها که آن ها را برای استفاده در این نوع سالن ها مناسب می سازد، قابلیت نصب در بخش های بالایی سالن ها می باشد. از دیگر مزایای این دستگاه ها تولید مه بسیار سبک است که محیط را خیس نمی کند و اسیبی به دام ها وارد نمی کند. از بهترین دستگاه های رطوبت ساز برای دامداری می توان به دستگاه 8300 اشاره کرد که در ادامه به بررسی ویژگی های این دستگاه خواهیم پرداخت.

رطوبت ساز التراسونیک 8300

این دستگاه قدرتمندترین دستگاه رطوبت ساز در بین دستگاه های تولید شده در دنیا می باشد. دارای ابعادی به بزرگی 100*65*50 می باشد. به همین دلیل کاملا به محیط های دامداری که گسترده و وسیع هستند مناسب می باشد. این دستگاه می تواند در صورت بسته بودن محیط تا 95 درصد تامین رطوبت انجام دهد. مصرف برق 1600 وات، مصرف آب 28 لیتر در ساعت و مناسب برای 1000 مترمکعب می باشد. در رطوبت ساز 8300 شما به راحتی قادر به اتصال دستگاه به اب شهری می باشید و دیگر نیازی به پر کردن مخزن دستگاه به صورت دستی نیستید.

رطوبت ساز التراسونیک 8300

کلام پایانی

رطوبت سازی در دامداری ها و مرغداری ها از مهم ترین گام های مراقبت و نگهداری از دام ها و مرغ ها می باشد. در همین راستا و به منظور تامین و افزایش رطوبت مورد نیاز این نهاده های دامی، نیاز است تا، از دستگاه های رطوبت ساز صنعتی استفاده نمود.

مجموعه مه آوران یک برند معتبر و مطرح در حوزه تولید و فروش انواع تجهیزات و دستگاه های رطوبت ساز خانگی و صنعتی است که، در تولید محصولات با کیفیت و بی رقیب بسیار موفق عمل نموده است. جهت مشاهده کاتالوگ محصولات و اطلاع از ویژگی محصولات این برند، می توانید به وبسایت مه آوران مراجعه کنید.

بهترین دستگاه ها را از ما بخواهید

مه آوران اولین و بزرگترین تولید کننده دستگاه رطوبت ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

You cannot copy content of this page

فرم درخواست مشاوره

برای در خواست مشاوره لطفا فرم زیر را پر کنید.