رطوبت ساز در استان گیلان

چکیده محتوای این صفحه

برای بهبود عملکرد سایت امتیاز دهید...

در این مقاله قصد داریم به بررسی دستگاه رطوبت ساز در استان گیلان بپردازیم. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که دستگاه چیست و چه کاربردی دارد؟ یا اینکه چرا در استانی مانند گیلان باید از دستگاه رطوبت ساز استفاده کنیم؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

استان های شمالی در مشاغلی مانند تولید و توزیع میوه با کیفیت، پرورش قارچ، تولید چای و همچنین ازمایشگاه های صنعتی، جز شهرهایی هستند که همواره حرف اول را می زنند و از دیرباز بسیار پر رونق بوده اند. اما راه اندازی این مشاغل با هدف کسب درامد بالا، برای نگهداری از میوه ها، پرورش قارچ، تولید چای یا بهبود کیفیت ازمایشات و محصولات، روند نسبتا حساسی دارند که اگر رعایت نشود، ممکن است صاحبان مشاغل با ضرر و زیان های مالی و اسیب به محصولات روبرو شوند. مشاغل فوق نیاز به لوازم و تجهیزات لازم برای ایجاد شرایط محیطی مناسب رشد و نمو قارچ، نگهداری میوه در سردخانه ها می باشند؛ یکی از این تجهیزات دستگاه رطوبت ساز یا دستگاه بخور سرد است که در تولید رطوبت و کاهش دمای محیط به شما کمک میکند.

در این مطلب از مه اوران قصد داریم به موضوع استفاده از دستگاه رطوبت ساز در استان گیلان بپردازیم. نخست خواهیم گفت که دستگاه رطوبت ساز چیست و چه کاربردی دارد و چرا باید از این دستگاه در استانی مانند گیلان استفاده نماییم. برای اشنایی با دستگاه رطوبت ساز، روش و راهنمایی استفاده از آن با ما همراه باشید.

مشاهده محصولات

دستگاه رطوبت ساز چیست؟

دستگاه رطوبت ساز با نام های دیگری مانند مولد رطوبت، مهساز، مهپاش، دستگاه بخور سرد( در مدلهای خانگی) شناخته شده است و دیری نیست که با ورود به عرصه بازار جایگاه ویژه ای برای خود ایجاد کرده است.

یکی از دلایلی که باعث ترند شدن این محصول در انواع مصارف و مشاغل شده است، این است که نیاز مردم تغییر کرده و کیفیت را به کمیت ترجیح می دهند؛ بله، دستگاه رطوبت ساز می تواند نقش مهمی در ارتقای کیفیت محصولات و همچنین کیفیت زندگی شما داشته باشد. این دستگاه با تحت تاثیر قرار دادن خشکی هوا و تزریق رطوبت می تواند مسائل و مشکلات مربوط به آن را از بین ببرد. اما چه مشکلاتی؟ در ادامه به بررسی مشکلاتی در خصوص خشکی هوا، که رطوبت ساز در استان گیلان می تواند آن را حل کند و همچنین کاربرد این دستگاه خواهیم پرداخت.

کاربرد دستگاه رطوبت ساز در استان گیلان

نخست باید به این سوال پاسخ دهیم که چه مشکلاتی در صورت کمبود رطوبت محیط برای مشاغل مختلف پیش خواهد آمد؟

اهمیت استفاده از رطوبت ساز در استان گیلان در سردخانه میوه

رطوبت ساز در استان گیلان در سردخانه میوه

چرا در سردخانه میوه به رطوبت ساز نیاز داریم؟ می توان گفت که رطوبت در کنار دما، یکی از عوامل محیطی موثر نگهداری از میوه ها در سردخانه به شمار می رود؛ خشک شدن محیط سردخانه می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد:

  1. جعبه های کارتونی می توانند رطوبت محیط و آب میوه ها را جذب نمایند.
  2. تعرق میوه ها یکی از عوامل خشک و پژمردن انهاست؛ و این مشکل در میوه هایی که در سردخانه نگهداری می شوند نسبتا بیشتر است.

رطوبت می تواند سبب افزایش ماندگاری میوه ها، حفظ تازگی و طراوت در انها و جلوگیری از خشک شدن و پژمردگی میوه ها می شود.

میزان رطوبت مورد نیاز برای میوه های مختلف متفاوت می باشد، اما میانگین درصد رطوبت مورد نیاز برای میوه ها حدود 70 تا 95 درصد، برای حفظ وزن و آب میوه پیشنهاد می شود.

به طور کلی یکی از صنایعی که از دستگاه رطوبت ساز در استان گیلان استفاده می نماید و نیاز مبرمی به این وسیله دارد، سردخانه ی میوه می باشد که می تواند نقش مهمی در کاهش خسارات وارده آتی ایفا کند و به کشاورزان در ارتقا کیفیت محصول و عرضه محصول باکیفیت به بازار کمک کند.

بهترین دستگاه رطوبت ساز برای متراژ بالا

اهمیت استفاده از رطوبت ساز در استان گیلان در تولید چای

رطوبت ساز در استان گیلان در تولید چای

استان گیلان به دلیل برخورداری از شرایط اقلیمی مناسب، یکی از مناطق مهم ایران در صنعت تولید چای به شمار می رود. اما نقش رطوبت در این میان چیست؟ رطوبت  یکی از عواملی است که می تواند در حفظ کیفیت چای با افزایش میزان رطوبت در آن نقش مهمی را ایفا کند. زیرا رطوبت هوا می تواند در تولید چای به عنوان ابرسان به برگ چای عمل کند و جلوی خشک شدن گیاه را بگیرد؛ در نتیجه محصول ماندگاری بیشتری قبل از عرضه به بازار خواهد داشت.

با استفاده از رطوبت ساز در استان گیلان در مزارع چای، می‌توان سطح رطوبت هوا را به میزان مناسبی افزایش داد و باعث رشد بهتر و سریعتر گیاه چای شد. این امر منجر به افزایش عملکرد و کیفیت محصول نهایی می‌شود و باعث افزایش درآمد کشاورزان در کوتاه مدت شده و خسارات احتمالی را نیز کاهش می دهد.

اما رطوبت مورد نیاز برای تولید چای چقدر است؟

در دمای هوای 18 تا 21 درجه که برای رشد چای مناسب است، میانگین رطوبت مورد نیاز برای تولید چای سیاه حدودا 60 تا 80 درصد می باشد. میزان کمتر این رطوبت در هوا ممکن است رشد شاخساره در چای را با مشکل مواجه کند و رشد گیاه را شدیدا به تعویق بیاندازد. لذا برای تامین رطوبت محیط می توان از دستگاه رطوبت ساز در استان گیلان استفاده نمود.

اهمیت استفاده از رطوبت ساز در استان گیلان در پرورش قارچ

رطوبت ساز در استان گیلان در پرورش قارچ

از انجایی که قارچ، میوه ای است که برای رشد به رطوبت بالایی نیاز دارد و از رطوبت هوا برای سیراب کردن خود و رشد و نمو استفاده می نماید، در نتیجه گیلان کاملا محیط مناسبی برای پرورش قارچ و یکی از برترین ها در این حوزه است. اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که در شهری مانند گیلان با اب و هوای مرطوب، چرا باید از دستگاه رطوبت ساز استفاده نماییم؟ استفاده از رطوبت ساز در صنعت تولید قارچ، می‌تواند بهبود و تسریع رشد قارچ فراهم کرد و باعث افزایش عملکرد و کیفیت محصولات شد.

برخی از نمونه قارچ هایی که با استفاده از دستگاه رطوبت ساز در استان گیلان به بهره وری بیشتر در این صنعت رسیده اند شامل قارچ دکمه ای، قارچ گانودرما، قارچ صدفی، قارچ شیاتکه، قارچ خوراکی میلی می باشند.

استفاده از رطوبت ساز در استان گیلان برای تولید قارچ می تواند فوایدی مانند ایجاد بستر مرطوب و مناسب برای رشد قارچ، امکان کنترل دما و رطوبت و صرفه جویی در مصرف آب را به همراه داشته باشد.

اهمیت استفاده از رطوبت ساز در استان گیلان در ازمایشگاه

ازمایشگاه اخرین مورد در بین بیشترین تقاضای رطوبت ساز در استان گیلان را داشته است. رطوبت مناسب در ازماشگاه می تواند سبب کاهش خطای نتایج، جلوگیری از الودگی محیط و تاثیر مثبت بر تجهیزات پزشکی خواهد داشت. میزان رطوبت مناسب برای ازمایشگاه ها 30 الی 70درصد می باشد.

رطوبت ساز در استان گیلان در ازمایشگاه

شماره تماس با کارشناس

راهنمای استفاده از دستگاه رطوبت ساز در استان گیلان

به طورکلی استفاده از دستگاه رطوبت ساز روش استفاده  و نگهداری یکسانی در همه جا دارد؛ تنها تفاوت استفاده از آن در میزان روشن و خاموش نگه داشتن دستگاه می باشد. هر چقدر به میزان بیشتری رطوبت نیاز داشته باشیم، باید دستگاه را مدت زمان بیشتری روشن نگه داریم تا رطوبت محیط تامین شود. برای استفاده از دستگاه رطوبت ساز در استان گیلان دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  1. دستگاه را خاموش کنید.
  2. درب مخزن را بردارید.
  3. مخزن آب را پر کنید.
  4. درب مخزن را گذاشته و دستگاه را به برق متصل کنید.
  5. دکمه روشن و خاموش دستگاه را بفشارید تا دستگاه روشن شود.
  6. پس از گذشت مدت کوتاهی دستگاه شروع به تولید بخار خواهد کرد.

در این مقاله از مه اوران به بررسی موضوع رطوبت ساز در استان گیلان پرداختیم؛ کاربردهای مختلف این دستگاه در استان گیلان گفته شد. برای مثال سردخانه های میوه، تولید چای، پرورش قارچ و ازمایشگاه ها از جمله مواردی بودند و در استان گیلان بیشترین تقاضای دستگاه رطوبت ساز در استان گیلان را داشتند، و جزییات هر یک به طور جداگانه توضیح داده شد. در پایان به شرح راهنمای استفاده از دستگاه رطوبت ساز در استان گیلان پرداختیم.

برای اطلاع از قیمت دستگاه رطوبت ساز و خرید دستگاه رطوبت ساز با مشاوران مه اوران از طریق شماره 02191035178 در ارتباط باشید.

بهترین دستگاه ها را از ما بخواهید

مه آوران اولین و بزرگترین تولید کننده دستگاه رطوبت ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

You cannot copy content of this page

فرم درخواست مشاوره

برای در خواست مشاوره لطفا فرم زیر را پر کنید.