۱۳ روش ساخت دستگاه بخور سرد و گرم و استفاده از رطوبت سازهای خانگی

چکیده محتوای این صفحه

برای بهبود عملکرد سایت امتیاز دهید...

در این وبلاگ از راوی کالا قصد داریم با ۱۳ روش ساخت دستگاه بخور سرد و گرم و استفاده از رطوبت سازهای خانگی اشنا شویم. دستگاه بخور به عنوان یکی از وسیله های برقی برای افزایش رطوبت در منزل استفاده می شود؛ کاربردها و فواید مختلفی در دنیای امروزی دارد؛ برای مثال در منزل برای افزایش ارامش و راحتی، تسکین استرس و اضطراب، افزایش سلامت پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ها با ایجاد بخار آب، به تنظیم رطوبت هوا کمک می کنند و باعث افزایش کیفیت هوای محیط می شوند.

تماس بگیرید

ساخت دستگاه بخور سرد و گرم

اما ساخت دستگاه بخور سرد و گرم، امری است که نیازمند تخصص، دانش و مهارت دارد، زیرا ساخت این دستگاه دارای فرایندی پیچیده است که نیاز به استفاده از تکنولوژی دارد. در ساخت دستگاه بخور از قطعات مختلفی مانند مخزن آب، سنسورها، موتورها و سیستم های کنترلی، بورد و… استفاده شده است. لذا ساخت دستگاه بخور سرد و گرم نیازمند تخصص است.

اما اگر قصد مرطوبت کردن محیط منزل را دارید، می توانید از روش های خانگی نیز برای این منظور استفاده نمایید؛ با مه اوران همراه باشید تا با 13 روش ساخت دستگاه بخور سرد و گرم و استفاده از رطوبت سازهای خانگی اشنا شوید.

ساخت دستگاه بخور سرد و گرم

مشاهده محصولات

۱۳ روش ساخت دستگاه بخور سرد و گرم و استفاده از رطوبت سازهای خانگی

اگر می خواهید رطوبت را در محیط منزل افزایش دهید و میزان خشکی هوا را تا میزان قابل قبولی کاهش دهید می توانید از روش های خانگی که بسیار کاربردی و ارزان هستند استفاده نمایید؛ روش هایی مانند:

  1. استفاده از گیاه در منزل: نگهداری از گیاهان در منزل به دلیل فرایند فتوسنتز می تواند سبب افزایش رطوبت نسبی و اکسیژن در محیط شود.
  2. استفاده از گیاهانی که در اب رشد می کنند نیز بسیار موثر است. تبخیر اب موجود در گلدان، به صورت رطوبت وارد محیط می شود.
  3. استفاده از ظرف پر آب در منزل: در ساخت دستگاه بخور خانگی می توانید ظرف هایی را پر از آب کرده و در مکان های مختلفی در منزل قرار دهید؛ اینکار می تواند میزان رطوبت در محیط را افزایش دهد.
  4. افزودن حوله‌های مرطوب به اتاق‌های منزل می‌تواند به افزایش رطوبت هوا کمک کند. برای این کار می‌توانید حوله‌های را به آبی که گرم شده است، خیس کنید و سپس آن‌ها را در اتاق‌ها قرار دهید. این کار باعث افزایش رطوبت هوا می‌شود و می‌تواند به کاهش خشکی و ترشح بینی و گلوی شما کمک کند.
  5. فریزرهای هوایی ابزاری هستند که برای افزایش رطوبت هوا در محیط استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها با کمک آب و بخار آب، هوا را مرطوب می‌کنند و باعث افزایش رطوبت در منزل می‌شوند. این ابزارها معمولاً در مناطقی با هوای خشک و کم رطوبت استفاده می‌شوند، مانند مناطقی که در فصل زمستان سرد و خشک هستند.
  6. اسپری کردن آب در منزل یکی دیگر از روش هایی است که می توان به عنوان یک روش خانگی برای تولید رطوبت محیط استفاده نمود.
  7. استفاده از اسفنج به عنوان رطوبت ساز در منزل یک راه بسیار ساده و اقتصادی برای افزایش رطوبت هوا در فضاهای خشک است. برای انجام این کار، اسفنج را به آب آغشته کرده و سپس آن را در یک ظرف مناسب قرار دهید. اسفنج به آرامی آب را جذب می کند و از طریق تبخیر، رطوبت را به هوا منتقل می کند. می توان تعدادی از اسفنج ها را در مکان های مختلفی از منزل قرار داد.
  8. استفاده از کتری پر از آب برای کاهش خشکی هوا بسیار مفید است؛ این روش را می توان به عنوان یک دستگاه بخور گرم نیز در نظر گرفت.
  9. خشک کردن لباس های خیس و نم دار در محیط؛ ساخت دستگاه بخور با این روش را برای استفاده در اتاق خوابتان می توانید امتحان کنید. لباس های نم دار د رمحیط خشک به سرعت رطوبت خود را از دست داده و به محیط می بخشد.
  10. استفاده از حمام برای افزایش رطوبت محیط؛ بخار موجود در محیط حمام پس از پایان استحمام، تراکم زیادی دارد. می توان از ان برای افزایش رطوبت منزل استفاده نمود.
  11. استفاده از اکواریوم در منزل نیز می تواند کمک کننده باشد؛ آکواریوم به دلیل اینکه حجم زیادی آب را در خود جای می دهد، جلوی خشک شدن هوا را در هر لحظه می گیرد.
  12. استفاده از سیستم های گرمایشی؛ این سیستم ها به خودی خود سبب کاهش رطوبت می شوند، اما اگر یک ظرف آب روی آنها قرار دهید می توانند با بخار کردن آب به افزایش رطوبت محیط منجر شوند.
  13. استفاده از دستگاه بخور سرد و گرم اخرین گزینه برای معرفی به شماست.

فرایند ساخت دستگاه بخور در منزل

فرایند ساخت دستگاه بخور در منزل

ساخت دستگاه بخور در منزل فرایند اسانی دارد؛ برای ساخت دستگاه بخور در منزل، می‌توانید دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  1. تهیه یک ظرف اب جوش: ابتدا باید اب را در کتری جوشانده و به درجه 100 برسانید.
  2. استفاده از یک حلقه مانند لوله:استفاده از لوله در خروجی آب کتری می تواند باعث خروج رطوبت و بخار از ان شود.

دستگاه رطوبت ساز خانگی شما اماده است، اما دانستن نکاتی درباره استفاده از ان خالی از لطف نیست:

  1. افزودن اسانس: با استفاده از اسانس های مختلف مانند عصاره‌های گیاهی نعنا، زنجبیل، گل‌گاوزبان و… می توانید رایحه خوشی را در محیط پخش کنید و باعث اثربخشی بیشتر دستگاه بخور شوید.
  2. برای اندازه گیری رطوبت محیط می توانید از رطوبت سنج استفاده نمایید.
  3. برای تداوم رطوبت می توانید زیر کتری را روشن نگه دارید؛ اما باید اقدامات احتیاطی را در این خصوص رعایت نمایید.
  4. همچنین استفاده از حوضچه آب می تواند بسیار مفید واقع شود؛ حوضچه آب ظرف پر از ابی است که در کنار کتری یا دستگاه بخور خانگی شما قرار می گیرد و با تبخیر اب سبب تولید رطوبت می شود.

با استفاده از این موارد، می‌توانید یک دستگاه بخور ساده و موثر در منزل خود بسازید و از فواید آن برای سلامتی خود بهره‌مند شوید.

استفاده از رطوبت ساز خانگی

بد نیست در مقاله ی ساخت دستگاه بخور به روش استفاده از رطوبت ساز خانگی نیز اشاره ای شود؛ این دستگاه می تواند به بهبود کیفیت هوای منزل کمک کند. عملکرد این دستگاه به این صورت است که برای افزایش رطوبت در محیط، اب مخزن را با استفاده از پیزو سرامیک به بخار تبدیل می کند.

این دستگاه دارای ویژگی های کاربردی از جمله کلید قابل تنظیم کم، متوسط و زیاد برای تنظیم میزان رطوبت می باشد. دستگاه رطوبت ساز خانگی مه اوران دارای سه مدل در سه ظرفیت متفاوت کم، متوسط و زیاد می باشد.

استفاده از رطوبت ساز خانگی می تواند، باعث بهبود مشکلاتی مانند خشکی پوست، خشکی چشم، التهاب و گرفتگی حلق، سرفه و سردرد شود. استفاده از دستگاه رطوبت ساز خانگی در زمستان سبب کاهش احتمال خشکی هوا در نتیجه استفاده طولانی مدت از لوازم گرمایشی شود.

برای استفاده از رطوبت ساز خانگی، ابتدا باید مخزن دستگاه را پر از اب کرده سپس به منبع برق متصل کرده و آن را روشن کنید. سپس می‌توانید میزان رطوبت مورد نیاز خود را تنظیم کرده و دستگاه را به مدت مشخصی روشن نگه دارید.

به یاد داشته باشید که باید به منظور جلوگیری از رطوبت زیاد، دستگاه را مدتی خاموش کنید و آب موجود در آن را تخلیه کنید. همچنین برای حفظ بهداشت، بهتر است از آب تصفیه شده یا آب آشامیدنی برای پر کردن مخزن دستگاه استفاده کنید.

در این مقاله با ۱۳ روش ساخت دستگاه بخور سرد و گرم و استفاده از رطوبت سازهای خانگی اشنا شدیم. در نهایت، با دنبال کردن اصول و روش های مناسب، می توانید یک دستگاه بخور سرد و گرم با کیفیت و عملکرد بالا بسازید که به بهبود کیفیت هوای محیط و ایجاد آرامش و راحتی برای کاربران خود کمک می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با مشاوران ما در ارتباط باشید.

بهترین دستگاه ها را از ما بخواهید

مه آوران اولین و بزرگترین تولید کننده دستگاه رطوبت ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

You cannot copy content of this page

فرم درخواست مشاوره

برای در خواست مشاوره لطفا فرم زیر را پر کنید.