رطوبت سازهای التراسونیک از چه قطعاتی ساخته می شوند؟

چکیده محتوای این صفحه

برای بهبود عملکرد سایت امتیاز دهید...

رطوبت ساز ها دستگاه هایی جهت افزایش بخار و تامین رطوبت در هوا هستند. استفاده از این دستگاه ها هم برای مصارف خانگی و هم مصارف صنعتی می باشد. امروزه به کار گیری از این دستگاه ها بخشی از روند کاری در صنایع مختلف به شمار می رود.

رطوبت سازهای التراسونیک نوعی از این دستگاه های رطوبت ساز هستند. اگر برای شما نیز، جالب باشد که، رطوبت سازهای التراسونیک از چه قطعاتی ساخته می شوند؟ با ما همراه باشید تا، به پاسخ مناسبی برای این سوال دست پیدا نمایید. چرا که، در نظر داریم به توضیح این امر بپردازیم.

دستگاه های رطوبت ساز التراسونیک چه نوع دستگاه هایی هستند؟

در ابتدای مبحث رطوبت سازهای التراسونیک از چه قطعاتی ساخته می شوند؟ این گونه دستگاه های رطوبت ساز را، معرفی خواهیم نمود. دستگاه های رطوبت ساز التراسونیک دارای قطعاتی جهت تولید رطوبت و یا مه می باشد. از این دستگاه در اماکن صنعتی نیز استفاده می شود.

این دستگاه به دلیل داشتن مزایای متعدد با استقبال زیادی مواجه شده است. در صنایع مختلف مانند سالن های گاوداری، مرغداری، سالن های پرورش قارچ و حتی صنعت نساجی نیز، می توان از این دستگاه بهره گرفت. در بخش های بعدی با قطعات سازنده این دستگاه رطوبت ساز آشنا می شویم.

دستگاه های رطوبت ساز التراسونیک چه نوع دستگاه هایی هستند؟

بدنه دستگاه

در اولین بخش از مبحث رطوبت سازهای التراسونیک از چه قطعاتی ساخته می شوند؟ به معرفی اصلی ترین بخش از دستگاه می پردازیم. بدنه دستگاه های رطوبت ساز التراسونیک از جنس abs در نظر گرفته می شود. دلیل این امر را، می توان در دو عامل کلیدی پیدا کرد.

اولین دلیل انتخاب این جنس برای بدنه دستگاه، ضد زنگ بودن آن در برابر رطوبت و غیره است. عامل دوم نیز به علت سبک بودن وزن دستگاه می باشد. زیرا، این متریال دارای وزن سبکی می باشد. البته ناگفته نماند که، دستگاه های رطوبت ساز التراسونیک با بدنه های استیل و یا آلومینیومی نیز یافت می شوند.

پیزو الکتریک های سرامیکی

این بخش از مطلب رطوبت سازهای التراسونیک از چه قطعاتی ساخته می شوند؟ را، به دومین قطعه از قطعات سازنده این دستگاه اختصاص داده ایم. اساس و بنیان عملکرد دستگاه التراسونیک بر پایه همین پیزو الکتریک های سرامیکی می باشد.

این دستگاه باید قادر به تولید امواج فراصوت جهت شکستن مولکول های آب باشد. این وظیفه را، همین پیزو الکتریک ها بر عهده می گیرند. محدوده شنوایی انسان از محدوده امواج فراصوت بسیار پایین تر است. به همین دلیل، دستگاه التراسونیک بدون صدا عمل می کند.

نکته مهم دیگر در مورد این دستگاه ها، مربوط به ظرفیت آن ها است. ظرفیت این نوع دستگاه به تعداد پیزو الکتریک های به کار رفته درون آن ها بستگی دارد. با افزایش تعداد پیزو الکتریک ها، ظرفیت دستگاه التراسونیک در تولید مه نیز، افزایش می یابد.

سنسور رطوبت

در ادامه مطلب رطوبت سازهای التراسونیک از چه قطعاتی ساخته می شوند؟ به بررسی قطعه دیگری از این دستگاه خواهیم پرداخت. سنسور رطوبت درون دستگاه التراسونیک به سنجیدن میزان رطوبت در محیط می پردازد. این قطعه بسیار کوچک با عملکردی حساس است.

هنگامی که، کاربر روطبت محیط را، به طور اتوماتیک تعیین می کند، وظیفه این قطعه شروع می شود. این قطعه رطوبت موجود در هوا را، شناسایی می کند و با کاهش آن رطوبت بیشتری را، به هوا وارد می کند. این قطعه را، در اکثر دستگاه های رطوبت ساز التراسونیک به کار می برند.

مخزن آب

در ادامه مطلب رطوبت سازهای التراسونیک از چه قطعاتی ساخته می شوند؟ یک قطعه دیگر از این دستگاه را، معرفی می نماییم. مخزن آب از دیگر قطعات اصلی و مهم دستگاه رطوبت ساز التراسونیک به شمار می رود. این مخزن باید دارای یک ویژگی اساسی باشد.

عایق بندی از مهم ترین ویژگی های مخزن آب درون این دستگاه است. به این ترتیب، آب موجود در مخزن نشت پیدا نکند. تامین رطوبت از طریق همین مخزن صورت می گیرد. ضمن این که، پیزوهای الکتریک را، در زیر همین مخزن جای گذاری می نمایند.

بنابراین، می توان گفت به هر میزان اندازه مخزن بزرگ تر باشد، پیزو های الکتریکی بیشتری زیر آن جای خواهند شد. همین امر باعث افزایش ظرفیت دستگاه رطوبت ساز التراسونیک خواهد شد. این دستگاه در دو نوع خانگی و صنعتی قابل تهیه است.

بیشتر بخوانید: خرید رطوبت ساز خانگی

صفحه کنترل دستگاه رطوبت ساز

در این بخش از مبحث رطوبت سازهای التراسونیک از چه قطعاتی ساخته می شوند؟ یک قطعه دیگر را، معرفی می کنیم. هر دستگاه الکتریکی دارای یک صفحه و پد جهت کنترل بهتر دستگاه توسط کاربر است. دستگاه رطوبت ساز اولتراسونیک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

درون این دستگاه سیستم‌ های الکترونیکی مانند ترموستات، آلارم، چراغ، صفحه کلید، کیت الکترونیکی و غیره همگی به این پد وصل می‌ شوند. این پد و یا صفحه کنترل دستگاه به کاربر امکان کنترل بهتر دستگاه را، می دهد. عمل های همچون، روشن و خاموش نمودن دستگاه از این طریق صورت می گیرد.

از مهم ترین اجزای دستگاه التراسونیک تایمر است که بر روی صفحه کنترل دارای خروجی است. به وسیله تایمر می توان از عملکرد اضافی و بیهوده دستگاه پیشگیری نمود.

رسوب گیر

یکی دیگر قطعات مورد بحث در مطلب رطوبت سازهای التراسونیک از چه قطعاتی ساخته می شوند؟ رسوب گیر است. اکثر شهرها دارای آب با میزان سختی فراوان هستند. به همین دلیل در دستگاه‌ های رطوبت ساز التراسونیک از رسوب گیر استفاده می‌ شود.

این رسوگیر از رسوب آب درون مخزن جلوگیری به عمل می‌ آورد. به این ترتیب از تلف شدن قطعات اصلی دستگاه رطوبت ساز یعنی پیزوهای الکتریک جلوگیری کرده و عمر دستگاه را، بیشتر می نماید. برخی از دستگاه ها فاقد این رسوب گیر هستند.

مشاهده محصول: رطوبت ساز خانگی التراسونیک مه اوران 2.5 لیتر Me-4PR

لوله استخراج رطوبت

در ادامه مطلب رطوبت سازهای التراسونیک از چه قطعاتی ساخته می شوند؟ به معرفی یک قطعه دیگر اکتفا می نماییم. این لوله راه اصلی جهت خروج بخار به محیط را، فراهم می نماید. به طور معمول این لوله را، بر بالاترین قسمت دستگاه قرار می دهند.

جنس این لوله استخراج رطوبت را، از جنس پی وی سی می سازند. تعداد این لوله ها با ظرفیت دستگاه نسبت مستقیم دارد. با افزایش ظرفیت دستگاه رطوبت ساز التراسونیک تعداد لوله های خروجی رطوبت نیز بایستی افزایش یابد تا، به این طریق رطوبت راحت تر از دستگاه خارج شود.

لوله استخراج رطوبت

کلام پایانی

در مطلب رطوبت سازهای التراسونیک از چه قطعاتی ساخته می شوند؟ با قطعات این دستگاه مفید آشنا شدیم. دستگاه های رطوبت ساز التراسونیک بخش اعظمی از فروش بازارهای صنعتی را، به خود اختصاص داده اند. دلیل این امر نیز در مزایای فوق العاده این نوع دستگاه است.

در صورت نیاز به خرید این دستگاه پیشرفته و کاربردی برای مصارف خانگی و یا صنعتی می توانید از مجموعه مه آوران اقدام نمایید.

بهترین دستگاه ها را از ما بخواهید

مه آوران اولین و بزرگترین تولید کننده دستگاه رطوبت ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

You cannot copy content of this page

فرم درخواست مشاوره

برای در خواست مشاوره لطفا فرم زیر را پر کنید.